Causerie informelle

Journeying Together: Developing Indigenous-Serving Study Abroad Opportunities

28 octobre 2024 09:45 - 10:45 C103 (SI)

Discuss, share, and explore ways to design and develop short-term study abroad programs tailored to serve Indigenous students and communities. This session demonstrates how Indigenous-led study abroad opportunities support reconciliation in PSE by challenging the “traditional” way of developing study abroad opportunities. Indigenous-led study abroad opportunities advance relevance for Indigenous students and faculty by supporting the resurgence of Indigenous language, culture, and identity within the context of PSE, and beyond; thereby offering transformative learning experiences while creating environments that set the stage for Indigenous students to share their experiences, reflections, ideas, and ability to really speak their minds.

Volet : Solutions à la pénurie d’enseignants et enseignantes autochtones et de ressources en matière de connaissances dans les programmes d’études postsecondaires

  • Lever les obstacles aux études en enseignement pour les Autochtones
  • Pédagogie des savoirs autochtones et compétence culturelle
  • Revitalisation des langues autochtones dans les programmes d’études postsecondaires
  • Approches collaboratives de la propriété intellectuelle autochtone

Conférenciers

Sara Child
Faculty, Indigenous Learning Facilitator | North Island College
Rachel Whitney
Advisor, Culturally Responsive Practice in the Office of Learning and Transformation | Nova Scotia Community College
Ian Caplette
Instructor, Indigenous Education | North Island College

Moderator

Lisa Domae, President, North Island College

Commanditaires

Le code de conduite et le devoir de diligence

Alors que nous recommençons à organiser des activités en personne, la santé et la sécurité de tous les participants et participantes demeure notre priorité absolue. Découvrez les mesures supplémentaires qui sont en place pour protéger toutes les personnes qui participent en personne au congrès.